Wynajem długoterminowy (z ang. Car fleet management) istotą zbliżony jest do leasingu. Różnice tkwią jednak w szczegółach i to niektóre detale mogą powodować, że to właśnie wynajem będzie korzystniejszą opcją w wielu przypadkach.
Wynajem długoterminowy – najważniejsze założenia
Zgodnie z istotą wynajmu długoterminowego, przedsiębiorca użytkuje pojazd przez okres trwania umowy w zamian za miesięczną opłatę. Uwzględnia ona nie tylko koszt wynajmu samochodu, ale również kompleksową usługę świadczoną przez firmę. Oznacza to, że użytkownik auta nie musi martwić się o bieżącą obsługę związaną z serwisowaniem czy ubezpieczeniem pojazdu. O wszystkie te kwestie dba formalny właściciel samochodu – firma udostępniająca auto (często jest to firma leasingowa, jak w przypadku PKO Leasing).
Wynajem długoterminowy oznacza, że użytkownik nie ma możliwości wykupu pojazdu po zakończeniu trwania umowy. Dla wielu przedsiębiorców to korzystne rozwiązanie, ponieważ eliminuje problem sprzedaży pojazdu w przypadku chęci zmiany na nowy. Oddając wynajmowany samochód firmie, przedsiębiorca może zdecydować się na wynajem kolejnego auta – prosto z salonu.
Wynajem długoterminowy – zalety
Wynajem długoterminowy stanowi atrakcyjną alternatywę dla leasingu. W przypadku oferty przygotowanej przez PKO Leasing, najważniejsze korzyści z takiego rozwiązania to:
- brak wpłaty własnej – przedsiębiorca nie ma obowiązku wnoszenia opłaty wstępnej wymaganej przy leasingu
- stała miesięczna rata serwisowa, która uwzględnia zakres konkretnych usług
- stała miesięczna rata ubezpieczeniowa – niezależnie od poziomu szkodowość komunikacyjnej
- dostęp do kompleksowej obsługi związanej z ogumieniem (np. zakup opon, sezonowa wymiana opon).
Ponadto wynajem długoterminowy daje możliwość ciągłego korzystania z nowych samochodów. Wystarczy tylko po zakończonej umowie podpisać kolejną, by mieć dostęp do auta prosto z salonu.
Wynajem długoterminowy to rozwiązanie, które warto rozważyć. Świetnie sprawdza się w przypadku przedsiębiorców, którym zależy na pełnej mobilności oraz kompleksowości otrzymywanych usług.