Centrum Obsługi Klienta, Infolinia CFM: 22 260 33 33 (wybierz 2)
Kradzieże i szkody – przykre sytuacje, których każdy woli unikać, ale z którymi należy się liczyć. Mamy na to wypróbowane procedury, które pozwalają zminimalizować stres i zadbać o prawidłowy przebieg likwidacji szkody. W każdym przypadku niezwłocznie skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta.
Na miejscu zdarzenia:
I. Jestem poszkodowany
- Zadbaj o zabezpieczenie miejsca kolizji czy wypadku oraz o to, by ewentualni potrzebujący uzyskali pierwszą pomoc; w razie konieczności wezwij służby ratunkowe (tel. 112).
- Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta (Dział Szkód): tel. 22 260 33 33 (wybierz 2), skorzystaj z pomocy konsultantów.
- Wezwij policję na miejsce zdarzenia; po jej przybyciu zanotuj dane jednostki.
- Zadbaj o to, aby sprawca kolizji czy wypadku podpisał oświadczenie (wzór poniżej) i przekazał Ci oryginał. Powinno ono zawierać:
- model i markę samochodu i jego numer rejestracyjny,
- dane właściciela samochodu,
- dane kierującego,
- nr polisy OC i nazwę towarzystwa ubezpieczeniowego,
- opis zdarzenia,
- opis uszkodzeń,
- oświadczenie sprawcy zdarzenia o wzięciu odpowiedzialności za zdarzenie (potwierdzające jego winę).
- W razie potrzeby i możliwości poproś ewentualnych świadków zdarzenia o oświadczenia lub dane kontaktowe.
- Korzystaj tylko z pomocy drogowej wezwanej, jeśli to konieczne, za pośrednictwem Centrum Obsługi Klienta lub Assistance (Infolinia CFM: 22 260 33 33).
II. Jestem sprawcą szkody
- Zadbaj o zabezpieczenie miejsca kolizji czy wypadku oraz o to, by ewentualni potrzebujący uzyskali pierwszą pomoc; w razie konieczności wezwij służby ratunkowe (tel. 112).
- Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta (Dział Szkód): tel. 22 260 33 33 (wybierz 2), skorzystaj z pomocy konsultantów.
- W razie potrzeby wezwij policję na miejsce zdarzenia; po jej przybyciu zanotuj dane jednostki.
- Wypełnij i podpisz oświadczenie dla poszkodowanego (wzór poniżej), zawierające:
- model i markę samochodu i jego numer rejestracyjny,
- dane właściciela samochodu,
- dane kierującego,
- nr polisy OC i nazwę towarzystwa ubezpieczeniowego,
- opis zdarzenia,
- opis uszkodzeń.
- W razie potrzeby i możliwości poproś ewentualnych świadków zdarzenia o oświadczenia lub dane kontaktowe.
- Korzystaj tylko z pomocy drogowej wezwanej, jeśli to konieczne, za pośrednictwem Centrum Obsługi Klienta lub Assistance (Infolinia CFM: 22 260 33 33).